Het berichtje is kort en zet hem meteen tot actie aan.
‘Ik heb iets voor je. Kom naar de korenbloem.’
Norman wacht bij de bar en schuift twee sleutels naar hem toe zodra hij gaat zitten. Seth kijkt hem aan.
‘Wat is dit?’
‘Sleutels van haar appartement. Het was niet moeilijk. Als Donna geil is, ziet ze niets meer.’
‘Je was daar? Wanneer?’
‘Vannacht …’ Een minzaam lachje. ‘Zet haar uit je hoofd. Ze is niets voor jou. Te vrij, te wild.’
‘Je hebt haar geneukt …? Ik heb gezegd dat …’
‘Jij hebt niets over mij te zeggen, ook niet over Donna. Ik heb haar geneukt ja, haar en dat kleine, geile vriendinnetje van d’r. Donna is van mij en ze warmt zich voor me op, ze warmt anderen voor me op.’
‘Je zou bij haar uit de buurt blijven.’
Norman snuift. ‘Wat zal ik zeggen, het vlees is zwak.’
Hij staat op. ‘Ik heb jou niet meer nodig. Donna is de sleutel tot alles. Ze is pervers en ze past bij mij. Het ga je goed Seth, maar zet Donna uit je hoofd.’

Het liefst zou Seth het lachje van zijn gezicht slaan, zo hard dat hij niet weet wat hem overkomt. In plaats daarvan haalt hij diep adem. Norman komt zichzelf nog wel tegen, eerder vroeger dan later. Mannen als Norman vergeten voorzichtig te zijn. Donna vergeet het ook.

Thuis zorgt hij voor zijn moeder, hij zit naast haar als ze boven de wc-pot hangt. De chemo doet zijn werk en maakt alles in haar lichaam kapot. Haar magere lijf leunt op hem als hij haar onder de douche helpt, haar protesten worden zwakker. Ze weet dat ze hem nodig heeft.
Als ze in bed ligt masseert hij haar handen en voeten met olie die naar lavendel ruikt, een geur die haar altijd kalmeert en gelukkig maakt. Ze heeft nooit veel nodig om haar pijn te vergeten en om weer te glimlachen. Voorzichtig gaat hij achter haar liggen en hij streelt zacht haar schouders.
‘Ga slapen mama. Slaap heelt alles.’
‘Niet alles, maar ik ben wel moe. Blijf je thuis vannacht?’
‘Ik blijf bij jou, de hele nacht.’
‘Dat is fijn jongen, dat is fijn…’
Zijn gedachten drijven weg als hij luistert naar haar rustig ademhaling. Donna moet weg bij Alex en bij Norman. Ze heeft een ander pad nodig. Een pad dat haar dichter bij hem zal brengen zonder dat ze zal vermoeden wie hij is. Ze zal beseffen dat ze bij hem hoort, dat ze al die jaren bij hem had moeten zijn. Hij zal haar naar het juiste pad brengen. Ze is meer dan de geile kat die anderen in haar zien.

De man kijkt hem onderzoekend aan en Seth knikt.
‘Geloof me, U zult er geen spijt van krijgen. Het is precies wat uw bedrijf nodig heeft. U moet met uw tijd meegaan.’
‘En jij hebt daar verstand van omdat …?’
‘Ik weet wat er in de wereld te koop is en waar vraag naar is, oom. Tegenwoordig wordt alles vastgelegd in beeldmateriaal, mensen hebben behoefte om terug te kijken op belangrijke en indrukwekkende momenten in hun leven.’
‘Dat doen mensen al, mensen hebben herinneringen, die dragen ze met zich mee. Dat is waardevoller dan een foto.’
‘Probeer het. U heeft niets te verliezen en uw web-site is verouderd, uw brochure ouderwets. Ik kan u helpen, maar u moet de opdracht naar het reclamebureau sturen. Donna Coredo zal erop af komen. Ze is een fantastische fotografe.’
Jacob Musilah kijkt hem aan.
‘Coredo … Donna Coredo?’
‘U kent haar?’
‘Niet echt, ik kende haar ouders, haar vader, Mezak Coredo. Hoe ken jij haar?’
Seth schudt zijn hoofd. ‘Enkel van naam en ik heb haar werk gezien. Ze is goed, erg goed, maar ze staat stil. Ze heeft een nieuwe uitdaging nodig.’
‘Dat heeft ze je verteld.’
‘Nee, ik heb het gezien in haar werk, ze groeit niet meer.’
‘En wat win jij hierbij?’
‘Niets.’
‘Een eerlijk antwoord stel ik op prijs Seth.’
‘Het reclamebureau heeft een nieuwe directeur. Laten we zeggen dat ik iets van hem tegoed heb en hij moet reorganiseren. Donna is te duur en een vrije geest. Ze is de eerste die eruit vliegt als dat nodig is. Aart van Tours heeft geen ruimte voor vrije geesten.’
‘En wij hebben dat wel?’
‘Wel voor Donna.’
Seth staat op en Jacob volgt zijn voorbeeld, loopt met hem mee naar de deur waar hij hem een hand geeft.
‘Ik zal kijken wat ik kan doen Seth, maar ik kan niets beloven. Ik moet dit eerst met mijn broer overleggen.’
‘Dat begrijp ik en ik stel het op prijs dat u de moeite wilt doen oom, bedankt en tot ziens.’
‘Wil je dat ik Donna over jou vertel?’
‘Nee, ze zal het aanbod niet aannemen als ze denkt dat het van een ander komt. Hou mijn naam er zoveel mogelijk buiten. Tot ziens oom Musilah.’

Seth kent Aart van Tours niet, maar het maakt niet uit. Een leugentje, voor Donna, zodat ze kan doen waar ze goed in is. Weg van Norman en vrij van Alex, die haar claimt. Een stapje dichter bij hem. Ze zal hem vinden en ze zal weten dat ze bij hem moet zijn. Het is de onzichtbare draad die hem met Donna verbindt. De draad die hij al zo lang kent en langzaam strakker spant. Het web waar hij haar in lokt tot ze geen kant meer op kan. Tot ze geen kant meer op wil.

Later zit hij aan een rustige bar in een nog lege ruimte. Hij zag Donna weggaan bij het appartement. De strakke, witte jurk sloot als een tweede huid om haar lichaam. Hij kon zien dat ze geen ondergoed droeg, geen beha, geen slip. Naakt en toegankelijk, de ogen van Alex bezitterig toen ze Donna in de auto liet stappen. De blik beviel hem niet. Niemand kijkt op die manier naar Donna, al is het alleen maar omdat Donna het niet toestaat.
Er was een presentatie van een bekende, buitenlandse fotograaf. Seth kent hem niet en het interesseert hem niet. Hij wacht aan de bar op Alex en Donna en zijn wachten wordt zoals altijd beloond. Zijn ogen volgen haar als ze drank haalt, voor zichzelf een margaritha zoals ze vaker doet, voor Alex een biertje. Ze gaat dansen en laat zich midden op de dansvloer door Alex zoenen. Hij ziet aan de beweging van Donna haar lichaam dat ze erdoor geraakt wordt, zoals altijd gebeurt. Hij zal haar straffen voor haar geile, hoerige gedrag en hij zal haar leren dat ze zichzelf niet weg te geven heeft. Ze zal het snel genoeg leren, hij weet hoe hij haar aan zich kan binden. Hij heeft haar al en de onzichtbare draad tussen hen in, zal haar naar hem toe brengen.
Hij kijkt toe hoe Alex weer naar haar toe komt, haar tegen een muur duwt, een flesje bier tegen de verhitte huid van haar gezicht. Hij ziet hoe Alex Donna haar benen uit elkaar schuift en het flesje onder haar jurk tussen haar benen duwt. Hij ziet de hete lust in de ogen van Donna en balt zijn vuisten. Als ze even later naar buiten verdwijnt, volgt hij haar. Het kan nu. Hij kan zich nu laten zien, haar meetrekken in de schaduw en haar jurk omhoog stropen tot boven haar borsten. Hij kan haar nemen en ze zal het toelaten, omdat ze iedereen toelaat. Een onverzadigbaar verlangen naar meer en heter. Ze zal hem zijn vergeten zodra hij zich in haar heeft geleegd en weer terug gaan naar Alex voor meer.

Hij blijft in de schaduw van de bomen, ziet haar in de auto en de mensen die naar haar toe komen. Drie mannen. Een spel tussen Donna en Alex. Het spel dat ze ook met Norman speelde. Geil en pervers.
De auto beweegt zacht als de mannen haar nemen en Seth sluit zich af voor haar gekreun en haar zachte kreten. Boven aan de trap bij de parkeerplaats staat Alex. Met donkere ogen kijkt ze toe hoe de mannen zich laven aan het gewillige vlees van Donna.
Seth draait zich om. Hij zal zijn plan aan moeten passen, versnellen. Donna moet onder de invloed van Alex uit, hoe eerder hoe beter.
Ze zal het aanbod van Jacob Musilah aannemen en ze zal denken dat ze het aan zichzelf te danken heeft, aan haar talent, misschien haar naam. De dochter van Mezak Coredo. Een plek die haar niet toekomt. Alles wat van Donna is, is van hem. Het heeft altijd van hem moeten zijn.

Show Buttons
Hide Buttons